wyszukiwanie zaawansowane
» Design thinking

Baza wiedzy

Design thinking

Design thinking

Jedną z najbardziej efektywnych metod pracy, stosowaną współcześnie przez projektantów, jest design thinking. Jej twórcami są David Kelley i Tim Brown, projektanci firmy IDEO i współtwórcy wydziału projektowania d.school na Uniwersytecie Stanforda w USA.

Design thinking (myślenie projektowe) to zorientowany na człowieka proces innowacji, który kładzie nacisk na obserwację, współpracę, uczenie się, wizualizację idei i prototypowanie, równocześnie uwzględniając perspektywę biznesową.

Przedsięwzięcia wykorzystujące metodologię myślenia projektowego (design thinking) charakteryzują się takimi cechami jak:

Orientacja na użytkownika

Koncentracja na użytkowniku, zrozumienie jego pragnień, potrzeb, ograniczeń i kontekstu społeczno-kulturowego w jakim funkcjonuje, nakierowuje zespół na rozwiązania, dostarczające klientom rzeczywistych korzyści. Użytkownik może być również zaangażowany w proces projektowy i współtworzyć rozwiązania.

Interdyscyplinarność

Design thinking to podejście integrujące wiedzę i doświadczenie ekspertów z różnych dziedzin, na przykład psychologii, projektowania przestrzennego, projektowania doświadczeń, ergonomii, socjologii, materiałoznawstwa, technologii, prognozowania trendów społecznych i branżowych, etnografii, nauk kognitywnych i wielu innych. Takie podejście zapewnia wieloaspektową analizę problemu i optymalne rozwiązania na styku możliwości technologicznych, biznesowych i rynkowych.

Orientacja na przyszłość

W warunkach szybko zmieniającej się rzeczywistości społecznej i biznesowej, opieranie się wyłącznie na danych pochodzących z przeszłości, niesie ze sobą ryzyko opracowania rozwiązania nie odpowiadającego na potrzeby rynku.
Biorąc pod uwagę czas, upływający od zainicjowania projektu do wdrożenia opracowanej koncepcji na rynek, projektanci badają nie tylko obecne ale i przyszłe oczekiwania użytkowników. Do tego konieczna jest obserwacja i przewidywanie trendów społecznych, technologicznych i branżowych, oraz budowanie scenariuszy rozwoju projektu.

Szybkie testowanie rozwiązań
Prototypy tworzone na wczesnych etapach projektu, pozwalają na szybką weryfikację pomysłów i zwiększają efektywność procesu. Minimalizują także ryzyko wdrożenia wadliwych, nieadekwatnych rozwiązań, znacznie obniżając koszty wprowadzania innowacji. Prototypuje się produkty, usługi, strategie. Do tego celu wykorzystywane są takie metody jak szybkie prototypowanie, druk 3D, makiety,wizualizacje, scenariusze usług, i modele funkcjonalne.

Iteracyjność
Proces projektowy zbudowany jest z krótkich i intensywnych iteracji (etapów), które umożliwiają ciągłe ulepszanie rozwiązań, a także wymianę wiedzy i pomysłów między wszystkimi członkami zespołu. Powinny one być szczegółowo zaplanowane pod względem narzędzi, celu i struktury pracy.

Źródło: PARP
 
Dodatkowe opcje przeglądania
Zakres cen od do
Tylko nowości
Tylko promocje
Brak produktów ...

Kontakt

  • Strateger
    Nr rachunku: 29 1050 1445 1000 0092 0751 1123
    NIP: 9930427068
  • E-mail:biuro@strateger.pl
  • Telefon781 445 779
  • Gadu Gadu13049758
Oprogramowanie sklepu shopgold.pl